top of page

WHYTE

 

Od roku 1999, kdy vznikl Whyte, je naše moto “performance by design”. Každý den se v jižní Anglii v Hastings schází náš tým, který žije tím, aby jste dostávali kola hodna těchto slov. Vývojový tým sídlí v Costswolds, kde jezdí, testují a navrhují naše biky přesně v tom prostředí a podmínkách. pro které jsou navrženy, vlastně často ještě horších. Prototypům a sériovým kolům dává zabrat náš závodní Whyte Enduro Gravity Team na lokálních trailech a ostrovních soutěžích, na závodech světové série v Alpách nebo na vytrvalostních závodech v Nepálu. Proto hrdě dodáváme “design in the UK, proven wolrdwide”.

HISTORIE

MORE

1994  

Pod vedením ex-konstruktéra stáje Benetton Formule 1 Jona Whyta vzniká vývojový tým Whyte zaměřený na konstrukci full suspension biků.

1995  

Nová konstrukční řešení full suspension biků jsou uváděna na trh pod licencí firmy Marin Bikes. Jde o tolik dnes populární systém s virtuálním bodem otáčení zadní stavby.

1997  

Bike s naší konstrukční dílny mění historii horských kol a jako vůbec první full suspension bike vítězí v XC pro-elitním závodě.

1998 

Opět tvoříme historii a jezdec na full suspension biku vítězí tentokrát v Britském UK XC Pro-Elitním šampionátu.

1999

Založili jsme značku Whyte. Kolo zkonstruované naším týmem znovu vítězí v UK XC Národním šampionátu.

2000

Začali jsme vyrábět jedinečný a recenzenty uznávaný PRST-1.  V britské tisku popisovaný jako  “skutečně ohromující” nebo jiná média o něm píší “nic se nevyrovná všestrannosti tohoto biku.”

2002

Náš legendární model PRST–1 se stává nejlépe prodávaným high-end full suspension bikem v Británii .

2004

Opět nastavujeme nová měřítka ve světě horských kol s Whyte 46. Lehkým full suspension bikem se 150 mm nastavitelným zdvihem předního a zadního odpružení. Oceněný 10 hvězdami, nejvýše umístěný full suspension bike v Bike of Year Awards.

2005

Po 18 měsících vývoje uvolňujeme na trh náš první hardtail Whyte 19. Má stavitelné zadní koncovky umožňující nastavit geometrii kola dle požadavků jezdce a podmínek trailu.

2006

Vyrábíme Whyte E-5, který časopis What Mountain Bike magazine popisuje “ skutečné mistrovské dílo, při své váze je úžasně tuhý ” a obdrží prestižní WMB Gold Award.

2009

Uvádíme náš první karbonový hardtail Whyte 19C, který What Mountain Bike Magazine popisuje jako “pravděpodobně nejzábavnější bike s vahou pod 9kg, jaký jsme kdy testovali”

2011 

Přijíždí Whyte 146. Koncipovaný jako ultimátní “do it all bike" (jeden bike na všechno). Lehký full suspension s celokarbonovým rámem definuje nově vznikající kategorii All Mountain. Vyrábíme náš první 29” bike a přidáváme celou novou řadu 700c urban a all terrain kol.

2012

Whyte 146S je vyhlášen “Best Long Travel Trail Bike”  ve Velké Británii. Celokarbonový rám s virtuálním odpružením, zdvih 150mm, řazení 1 x 10, teleskopická sedlovka. Začínáme vyrábět novou řadu kol se zahnutými, silničními řidítky, naši Cross sérii.

2013 

Přijíždějí nové full suspension platformy 29" T-129 a M-109 zároveň s novými XC hardtaily série X8 a X29. T-129 je ihned oceněn jako "Trail Bike of the Year”  magazínu What Mountain Bike.

2014 

Rozměrem 27.5” (650b) nahrazujeme odcházející rozměr 26” a změnu korunujeme úspěchem. Nový hardtail 905 je v MBR magazínu popisován jako “jednoduše úžasný trail 650b hardtail”.

2015

Nová gravity-enduro série G-150 se symetrickou zadní stavbou SCR se umisťuje na stupních vítězů v nejšílenějším závodě světa na francouzském ledovci na Megavalanche. 

2016

T-130 obdrží trojkorunu - ocenění třech velkých magazínů jako Trail Bike roku, vítězí v Design & Innovation Awards 2016 a stává se benchmarkem pro celý segment kategorie trail biků.

2017

Karbonový Wessex je za svůj inovativní přístup označen magazíny jako ten pravý all rounder a vítězí v prestižní Design & Innovation Awards 2017.  

2018

Posunuli jsme vývoj geometrií velkých kol 29er opět o kus dále, S-150 vítězí v Design & Innovation Awards 2018, již třetí rok po sobě v této vybrané společnosti.

2019

Geometrie nové S-120 mění pravidla hry dosud uznávaná v kategorii cross-country a magazín Pinkbike ji označuje jako závan budoucnosti technického jezdění. 

bottom of page